bollybear: (Default)
[personal profile] bollybear
Hellooooo... I'm Baaaacccckkkkk...

Hihihihihihi... Sorry for missing in action.. :P

So, for anybody that curious of my story, I will update my journey hereee.. In summary, finally, I went to Japan from 21-30 Nov 2014 (finally back to Japan after 10 years) and fulfil my dream to meet Arashi (after 8 yeaarrsss...!! **\ (T.T) /** BANZAI..!!)

I watched them with my own eyes at Digitalian concert on 28 November 2014 (the second day of Osaka performance). I bought the fan club (fc) ticket through online seller (with price almost 6x higher than the normal price and bad seat position at the very back line) a week before the performance date. I bought the ticket with knowing the consequences that there's possibility that I could anytime be kicked from the venue, because there's possibility that they would randomly check the name printed on fc ticket with your ID card. Yup, high risk high return. Remembering my 8 years of hardship, there's no way to back to my country, without trying all of the opportunities to watch them.

Oh, btw, actually I also tried to buy the ticket through general ticket sales (via phone), with some help of my sister, my brother in law and his mother (using more than 4 phones). But, it's very difficult to get it (even after more than 500 times of calling). *sigh*

Back to the story, 2 days after the payment, the ticket were coming and the name of the member was a MAN. *DAAAANG..!!* Okay, I'm not a Japanese and I'm not a man. This matter worried me the most. Whatever it's, at least I've tried it. With the help of my brother in law, he helped me to write a fake letter (using the member's name), saying that I'm his friend and saying that he supposed to attend the concert with me, but couldn't attend the concert.. blah blah blah..

At the concert day, I went there near the afternoon to buy the concert goods (after observing several days, got a clue that the goods lining were not that long in the afternoon) and set my Fan light inside Digitalian Area. I spent 10000yen to buy the goods, but still not enough to buy all things. I prioritized it to buy shopping bag (1800), rolling stamp (800), group poster(800), pouch(1000), fanlight(2500), mini uchiwa(400), venue limited edition medal (600), and pamphlet (2200). It's done less than 1 hour and I've a lot of free time from 1pm until 6pm (the gate opened at 4pm) and rounding around aeon mall accompanied by my sister. Lunch and shopping.

Near the 4pm, we went back to the gate area and short lining were there. Worriedly, I went to the checking area by myself (my sister didn't join me) and my heart was racing so fast. BUT, luckily, they only check my luggage whether I brought camera or not and they didn't check the name on the ticket at all.. GOSH.. Then, confidently, I searched the door number upstairs and my seat number. I was confused, because they security check was only once (in my country, they did twice to thrice security checks). I can also brought my own foods and drinks and they didn't care at all. The only thing that they cared the most were camera, video, and any copyright things. If you're caught, they would ask you to remove the photos and check whether your phone took any photos inside or not (I've seen they caught 2 groups did this and they waited beside them to ask them to remove the photos).

The area were still empty, till 5pm, and it's killing me, because they securities always rounding there to check the area (I've heard one story that there's possibility that they will ask to check your ticket and id inside the area). fiuh.. Those 2 hourrsss was killing meeeeee...

Actually, I was surprised, because this is the first time I've seen a concert that was really 'neat' and not crowded at all (compared to all korean concert in my country). Then, the area was full 15 minutes before the time.. WOOWW.. really neat and on time.. Maybe because all of the tickets has specific seating numbers, so you didn't have to tackle or scratch or push others to get good seat.. hihi.. Even the arena (or festival area) was all numbered seating. Oh gosh, when will my country have this kind of neat concert..

Finally, 6 PM..!!

They switched all the lamp off and the concert was started.. All the fan lights automatically changed its color with the intro of Asterisk.. THEN, I hear their live voices.. Unconsciously, my tears were dropping and couldn't stop. Sounds like a drama, but I've seen a flash filmstrip of my long long 8 years journey. What kind of all things that I've done before (see my previous post) to be here to watch them directly with my own eyes. I couldn't believe it.. "Am i dreaming?"

Thank you, God.. Finally, I could see them..


Haha.. Sorry, but this post has already long enough.. I will continue my story (the concert report) later in the next part.. Will also add some photos to this post later.. Byee..

Date: 2015-04-03 05:22 am (UTC)
From: [identity profile] maimailove13.livejournal.com
I went to 11.28.14's con night too! Where did you buy your ticket? Ticketjp? I bought mine there, only costed me 65,000 for the 22nd row. You should try it too.

Did you brought binoculars? I realized that it's a must to Arashi con. Haha.


I think they're not that scary. I managed to take a short video but it's not that clear. Just a remembrance that I watched that con. :D

Are you planning to watch this year again? Ikimashou? :D

Date: 2015-04-07 07:57 am (UTC)
From: [identity profile] bollybear.livejournal.com
Hi, Mai..!!

Haha.. Sorry for the late response.. Just went back from another trip to Japan (25 march-5 april) and got some health issues caused by the cherry's pollens (skin problem and flu).. T.T

Yup, tiketjp.. haha.. I got a big help from my sister, brother-in-law (japanese), also my sister's mother-in-law (japanese). At first, they tried to help me get the ticket through public ticket sales (via phone) for the fukuoka, nagoya, and osaka dome. But, the competition was really high, so the tickets were sold out a few minutes after the opening and the lines're very busy.

I bought the ticket less than a week before the concert date.. haha.. Kind of gambling, but I really tried to get the ticket as cheapest as I can get. But, still got an expensive ticket around 55000 yen include other fees (haha.. but, not as expensive as yours). The seating was at the very back (last row), but almost near the center.

Yes, I brought the binoculars, but the quality wasn't so good (or maybe because my seat was too far from the stage).. haha.. But, I could happily waving my hand as high as I could and cheering without disturbing anyone behind me (haha.. since there's no one)

Wow.. I didn't dare to do anything funny, since that's my first time and my long time dream.. hahaha.. I didn't want to ruin it and thinking to just safely wait for the concert's DVD..

But, fortunately, I managed to download the full audio of that day (from someone's LJ).. Hihi.. Really happy to get that, even though there's so much noise..

For this year, I'm not so sure to watch the concert again.. hukz.. The ticket price is really high in ticketjp.. I'm considering to use my saving money and my annual free airplane ticket to fly to other countries, that I've never been to, such as korea, hongkong, or europe.. But, if I can manage to get a cheap ticket concert, I will definitely fly to Japan again..

Haha.. How about you?

Date: 2015-04-07 11:08 am (UTC)
From: [identity profile] maimailove13.livejournal.com
Sugoi!! How's Japan? So you've seen the Cherry Blossoms? Lucky da! How was it?

I think you could have gotten better seats for that price. Better seats sell out fast so I figured this year I'll keep buy the ticket as soon as the tickets are up.

I should have brought one, but it slipped my mind. Are you using it all the time? The people beside me doesn't seem to use it all the time. I'm not sure why.

Lol. It's really scary. I wonder when will the DVD be released. I'm so excited! I want to see what the balloons they've boarded look like in the whole stage.


I downloaded that too! We're lucky there's someone who recorded that! We can treasure our moments!! <3

Let's watch this year's con! Lol. I realized how Arashi's concert is so addicting.. To be honest, I thought that people who watched it numerous times like some LJ people are sooo Arashic but after watching one concert, I just can't get enough!

What if you can get another ticket for 55,000? Would you go? Let's go! Haha.

I'll recommend Korea if you'll travel overseas. It's so tourist friendly and it's so beautiful! But I'd recommend you to watch the con this year. Lol

BTW, did you watched the concert alone? Where did you eat before the con? I watched it with an LJ friend, the Aeon Mall was so full that time! It was crazy, I was thankful I had company.

Date: 2015-04-09 03:46 pm (UTC)
From: [identity profile] bollybear.livejournal.com
Yup, indeed beautiful.. But, still like the autumn colors.. haha.. Fortunately, the last nov concert was held when the autumn colors were at their peak.. That was the most memorable event for me.. haha.. arashi+autumn..

Not so sure to buy it early, because I'm kind of afraid to buy a blind ticket (not knowing the seating number/place) with the expensive price.. As I remember, 45000-50000 (exclude other fees) was the cheapest prices for the blind tickets. That's why I was waiting until the issued ticket.

Not really using it, because it's better to see them through the big sreens.. haha.. But I used it when they were moving closer to my seat.

Possibly they will release the DVD a year after the concert.. haha.. I really want to see how the fan lights' magic worked from above the stage.. haha..

Surely.. Hopefully to see them again this year.. Which dome are you targeting for this year? I think Sapporo or Fukuoka is way cheaper than Tokyo and Osaka Dome. I saw the ticket prices were around 30000-40000.. But, unfortunately my current company doesn't have a flight to those cities.. haha.. Only Narita and Osaka.. I think I need to calculate it again..

Yup.. I watched it alone.. haha.. My sister only accompanied me before the concert.. Too pity, she doesn't have any interest at all with any boy band (neither jpop nor kpop), even though she is living in japan. I ate takoyaki at aeon.. haha.. best japanese food ever..

Haha.. good thing you know someone from lj. The last time, I just followed my feeling to fulfil my 8-years-long-dream to watch them directly with my own eyes. At least, there's no regret anymore. :) :)

Date: 2015-04-09 04:28 pm (UTC)
From: [identity profile] maimailove13.livejournal.com
Yes yes! Have you visited Osaka Castle that time? It was amazing! I really loved it. <3

I don't like blind tickets either, I bought it days after ticket seats were announced. I think it's better to buy with known seats, you'll know what to expect.

Ah! Maybe that's the reason people aren't really using it. Which sides of the stage are you? I was on the left part. My bias Sho was always on the right side. -_-

Me too! I was really stunned with the fan lights during Nino's solo and during Hope in the Darkness!

Wow! What airlines are you working for? I'm targeting Osaka and hopefully Tokyo, but depends on the dates, I don't mind Nagoya and Fukuoka venues. :D

You can take an overnight bus! It's cheap. I used one from Tokyo to Osaka, it's a comfy bus, costs me about $120 roundtrip :)

Eeeeee. That's such a waste!! The privilege she can get. -_- Do you always have the LE Arashi released CD/DVD because she can get it for you?

I made it last year because it's 5x15! It's a must for a fan to watch them at 5x15 ne? But Arashi's addicting, I want it to be a yearly hobby. Lol. Once a year luxury!

Profile

bollybear: (Default)
bollybear

January 2017

S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Jul. 22nd, 2017 04:40 pm
Powered by Dreamwidth Studios